En virksomheds hjemmeside er jeres ansigt udadtil og bør altid være tidssvarende med virksomhedens strategi
Hjemmesiden skal udvikle sig i takt med at virksomheden udvikler sig. Det er en værdifuld salgskanal hvor I kan høste meget viden om jeres kunders adfærd.

Hvad har en hjemmeside af værdi for din virksomhed?

Hvordan påvirker en hjemmeside en virksomhed? En hjemmeside har en kæmpe indflydelse på din virksomhed – det kan have, hvis vi udnytter dens fulde potentiale. Kvaliteten af din hjemmeside er afgørende for om det du skaber positive resultater


Salg er afgørende for enhver virksomhed. Det er den eneste måde, du kan holde din virksomhed i gang. Forbedring af salg er den bedste måde at forbedre din virksomheds sundhed og succes.


81% af alle købere undersøger virksomheder og produkter online, inden de foretager et køb.


Uden en hjemmeside er det vanskeligt – nærmest umuligt for kunderne at overveje og tilvælge virksomhedens ydelser og produkter.


Ved at have en online tilstedeværelse via en hjemmeside er du i stand til at nå flere potentielle kunder. Jo flere kunder du når online, desto flere har du mulighed for at sælge dine ydelser og produkter til. Men at få en hjemmeside er ikke automatisk = nye og flere kunder, mere salg. Det er nemlig ikke ligegyldigt hvordan din hjemmeside skal designes og udvikles.


Når vi snakker om design og udvikling af hjemmesider er der ikke en rigtig og en forkert måde. Det handler i bund og grund om hvem din målgruppe er, og hvad netop de foretrækker. Når det så er sagt, så er der dog visse ting, som kan hjælpe med at optimere din hjemmeside og sørge for den er brugervenlig og der er andre ting, som du bør undgå for ikke at skabe en dårlig oplevelse for dine kunder.


88% af online forbrugere er mindre tilbøjelige til at vende tilbage til en hjemmeside efter de har haft en dårlig oplevelse.


Her er top 4 af de ting du skal bruge når hjemmesiden skal laves. De kan være behjælpelige med at gøre din hjemmeside god:

Dit mål, budskab og målgruppe
Hvordan skal hjemmesiden skabe værdi for virksomheden, og hvilket formål skal hjemmesiden opfylde?

Er det øget salg, nye leads, større synlighed, flere nyhedsbrevstilmeldinger eller abonnementer?
layout-1
Hjemmeside layout
Navigation på en hjemmeside skal være nem, og er afgørende for om den besøgende fastholdes eller forsvinder tilbage til Google.
Tekster på hjemmesiden
Dine hjemmesidebesøgende er selektive og velinformeret, og derfor skal indholdet være relevant og velskrevet.
Dine call-to-actions (CTA)
Hvilke konkrete handlinger skal den besøgende foretage sig, og hvor nemt kan de komme i kontakt med virksomheden?

Med en foranalyse undgår I at få udviklet en hjemmeside der ikke giver de ønskede resultater, samt fejlinvesteringer.

Alt for mange virksomheder igangsætter digitale projekter baseret på antagelser, og ikke indsigter, det kan være dyrt. Hos Appli anbefaler vi at du investere i et foranlyse projekt, så du kan få kvalificeret om de antagelser er de rette. Nedenstående er et eksempel på et foranalyse projekt.
1
Analyse
Spørgeramme sendes til deltagere inden workshop.

Besvarelserne vil danne grundlag for det videre arbejde i workshoppen.

Spørgeramme bestående af 4 kategorier, med 20 spørgsmål. Det tager kun 5 minutter at gennemføre.
2
Mini workshop, del 1
1/2 dag - virksomhedens hjemmeside strategi kortlægges, samt gennemgang af resultater fra analysen.

Har vi en fælles forståelse af ønsker til ny hjemmeside?
Hvilke funktionaliteter har vi i dag?
Hvilke funktionaliteter mangler vi?
3
Mini workshop, del 2​
1/2 dag - Identifikation af udfordringer, værdi-tilbud, forventninger og ønsker til arbejdet ny hjemmside.

Prioritering af hjemmeside funktionaliteter.
Opstilling af økonomiramme.
4
Handlingsplan
Møde hvor handlingsplan og anbefaling til ny hjemmesider præsenteres.

Drøftelse af mulige næste skridt.
Hvad er budgetanbefalingen?