Kundeanalyse

Når vi kender vores kunder kan vi designe deres adfærd til at gøre det vi ønsker

En kundeanalyse er et værktøj, som kan afdække kundernes opfattelse af din virksomhed på forskellige områder. Kundeanalysens overordnede mål er at skabe et grundlag for at øge tilfredsheden og loyaliteten blandt kunderne, da det afspejler sig på din top- og bundlinje.

Kend dine kunder

For at vi som virksomhed kan optimere forretningen, har vi behov for at kende vores kunder.

Hos Appli kan vi hjælpe dig med at forstå dine kunder. Vi får sat  ansigt på hvem der handler hos dig, hvilke kundetyper de er og at kundetyperne bliver forankret i virksomheden. Vi arbejder i fire trin i arbejdet med at få synliggjort hvem virksomhedens kunder er, og så få aktiveret den viden vi har tilegnet os.

1# Analysere
Data kortlægges, og forsøgt samlet, så der kan dannes et overblik af nuværende kunderejse. Billedet af kunderejsen fortæller os ikke om vi gøre det godt, men blot hvordan situationen er i dag.
#2 Kvalificere
Når vi har et billede af den nuværende kunderejse, skal vi have data kvalificeret. Det gøres ved at interviewe og forstå et udsnit virksomhedenes kunder. Derigennem får vi belyst om hvor vi kan forbedre virksomhedens indsatser.
3# Forståelse
Med den kvantitative og kvalitative tilgang til data, kan vi skabe en fælles forståelse af hvem vores kunder er og hvordan de ønsker at handle med os m.m. Det er vigtigt at vi får det nye kundebillede forankret i virksomheden.
#4 Aktivere
Nu kan vi få lagt en værdiskabende kommunikations- og salgsstrategi. Og så skal strategien aktiveres. Vi skal have omsat det indledende arbejde til målbare indsatser.

Data giver os et øjebliksbillede af hvordan vi gør det, ikke om vi gør det godt! Får vi ikke data kvalificeret, forbedrer vi os aldrig.

- Jakob Nordstrøm

Spar penge med en foranalyse

Med en foranalyse undgår I at arbejde på kundeanalyse projekter der ikke giver de ønskede resultater, samt fejlinvesteringer.

Alt for mange virksomheder igangsætter digitale projekter baseret på antagelser, og ikke indsigter, det kan være dyrt. Hos Appli anbefaler vi at du investere i et foranlyse projekt, så du kan få kvalificeret om de antagelser er de rette. Nedenstående er et eksempel på et foranalyse projekt.
1
Analyse
Spørgeramme sendes til deltagere inden workshop.

Besvarelserne vil danne grundlag for det videre arbejde i workshoppen.

Spørgeramme bestående af 4 kategorier, med 20 spørgsmål. Det tager kun 5 minutter at gennemføre.
2
Mini workshop, del 1
1/2 dag - virksomhedens kunder kortlægges, samt gennemgang af resultater fra analysen.

Har vi en fælles forståelse af virksomedens kunder?
Hvilke data har vi tilgængelige?
Hvilke data mangler vi?
Hvordan indsamler vi data?
3
Mini workshop, del 2​
1/2 dag - Identifikation af udfordringer, værdi-tilbud, forventninger og ønsker til arbejdet med virksomhedens kunder.

Prioritering af kundeanalyse indsatser.
Hvilke kundeanalyse initiativer abejder vi med?
Opstilling af økonomiramme.
4
Handlingsplan
Møde hvor Handlingsplan og anbefaling til nye kundeanalyse initiativer præsenteres.

Drøftelse af mulige næste skridt.
Hvad er budgetanbefalingen?

Vi samarbejder med nogle af markedets stærkeste partnere og teknologier for at kunne levere løsninger der er værdiskabende.

Hos Appli kommer vi langt alene, men endnu længere i samarbejde med stærke samarbejdspartnere og teknologier. Vi arbejde hele tiden på at forbedre os, så du som kunde får tilknyttet specialister der er blandt de bedste i markedet.

Tal med os

Find ud af hvordan du kan komme i gang med en kundeanalyse

Hvis du overvejer at sætte skub i din virksomheds omsætning, er der behov for at du kender dine kunder. Kontakt os i dag, så sikrer vi, at du får mest muligt ud af de vækstpotentialer der er i din virksomhed.

Tal gratis med en specialist

Eller ring på